Nieuwsberichten uit de binnenstad

Klik op een link om naar het betreffende bericht te gaan.

Open dag Boldershof 31 mei

Mannenzaal Klassiek: Marieke Vos en Annemieke IJzerman op 19 mei 2019

Videoland - 10 jaar Kunsthal KAdE

Mei-activiteiten 2019 Spiritueel Cultureel Centrum

Vijvertjes van inkt: de Vensterbank van Jolanda Schouten

Museum Flehite heropent na renovatie met tentoonstelling Stadsbeelden

Johan leeft in de Oldenbarneveltlaan

Breicafé Amersfoort in café Lobbes

Buurtkamer Binnenstad, Appelmarkt 9 achter

Activiteiten in Zorgresidence Het Seminarie, Muurhuizen 102

Overlast van graffiti in de binnenstad

Open dag Boldershof 31 mei

Op vrijdag 31 mei is er een open dag bij woonzorgvoorziening Boldershof. Tussen 10.30 en 15.00 uur zijn geïnteresseerden welkom om de locatie te bezichtigen.

Tijdens de open dag krijgt de bezoeker een rondleiding langs de verschillende appartementen en zorghotelstudio’s met uitleg over de woonmogelijkheden en de zorg die geboden kan worden. Het adres is Boldershof 2 te Amersfoort. Aanmelden is niet nodig. Voor meer informatie kan men bellen naar de receptie: 088 328 00 30.

Terug naar boven, datum plaatsing bericht: 18 mei 2019


Mannenzaal Klassiek: Marieke Vos en Annemieke IJzerman op 19 mei 2019

In de serie Mannenzaal Klassiek spelen klarinettiste Marieke vos en harpiste Annemieke IJzerman, leden van Kamermuziek Ensemble Nederland, met veel enthousiasme het repertoire voor klarinet en harp. Naast het bestaande repertoire hebben zij inmiddels het dubbele aan arrangementen opgebouwd, omdat de combinatie van klarinet en harp zo in de smaak viel bij zowel het publiek als de musici. In de zomer van 2019 maken zij voor de tweede keer een tour als duo door Frankrijk in samenwerking met componist Carlos Micháns.

Locatie: Kapel van Mannenzaal, Westsingel 47, Amersfoort
Datum en tijd: zondag 19 mei 2019 om 15:30 uur. Zaal is open vanaf 15:00 uur.
Kaarten: € 14,00 in voorverkoop, te reserveren via info@mannenzaal.nl
Kaarten aan de zaal kosten € 16,00.
Marieke Vos en Annemieke IJzerman zijn naast het samenspelen als duo en in Kamermuziek Ensemble Nederland, samen met violiste Lisanne Soeterbroek en celliste Maya Fridman, actief in verschillende ensembles en orkesten.

Terug naar boven, datum plaatsing bericht: 13 mei 2019


Videoland - 10 jaar Kunsthal KAdE

Dezer werrelt, die zo dwerrelt. Eeuwigh gaat voor oogenblick. Joost van den Vondel, 1632
25 mei t/m 1 september 2019

Kunsthal KAdE bestaat in de zomer van 2019 tien jaar! We vieren dat met een tentoonstelling waarin het medium "video" centraal staat, met elf films vol visuele verbeeldingskracht. Die laten je gebiologeerd kijken en vangen een specifiek moment in de "eeuwigheid", gebruikmakend van de kracht van herhaling of (langzame) gestage vooruitgang. Een bluespianist achter een piano in het gras; een man die zich op de Noordpool tegen de draaiing van de aarde keert; een hypnotiserend caleidoscopisch spel van kleuren op het plafond van de grote zaal; de onmetelijkheid van een treinreis. Het zijn specifieke motieven gevangen in een gevoel van oneindigheid. De selectie van de 11 films is deels tot stand gekomen dankzij de EKARD collectie.

assume vivid astro focus [Eli Sudbrack (BR, 1968)] dompelt de kijker onder in een psychedelische, kleurrijke wereld, waarin je eindeloos gevangen kunt zijn, terwijl je op zoekt gaat naar houvast in de patronen die voorbij glijden. avaf balanceert tussen abstracties van de werkelijkheid en fantasie.

In 2014 maakte avaf voor het KAdECafe het ontwerp antes vulgar agora fino (betekenis: before vulgar, now chic). In dit werk experimenteert avaf op een abstracte manier met textuur en kleurencombinaties. Op de muren en het plafond van het café zijn allerlei gekleurde verfstreken en vlekken te zien, als bij het uittesten van kleurstiften.

Matt Calderwood (GB, 1975) is gefascineerd door licht. En vooral artificieel licht. Als het er is, kunnen we "zien". Als het verdwijnt, verliezen we het vermogen de wereld waar te nemen. In een reeks films speelt Calderwood met dit principe door het licht langzaam te elimineren. Of juist op te laten komen. Een gloeilamp verdwijnt in zwarte verf. Een set fel stralende tl-buizen wordt stuk voor stuk afgeschoten. Een veld van zwavelkoppen van lucifers vlamt hel op. En dooft.

Isaac Julien (GB, 1960) trekt zich het lot van de migrant aan. In "The Leopard (Western Union: Small Boats)" (2007) maakt hij een raamvertelling over de queeste en het lot van de migranten die met boten de Middellandse Zee oversteken. Hun traumatische ervaringen raken niet alleen henzelf, maar ook de context om hen heen, van mensen tot gebouwen en het landschap.

Ragnar Kjartansson (IS, 1976) zet in zijn film ˜The Man" (2010) Pinetop Perkins centraal. Een bluespianist op 97-jarige leeftijd, die met zijn piano in het gras zit tegen de achtergrond van een archetypisch houten farmhouse in het Amerikaanse zuiden. Hij speelt een uur lang zijn repertoire. Niet altijd meer helemaal zuiver door zijn leeftijd, maar de muziek zit geëtst in zijn ziel. Die diepte vol culturele historie voel je in deze indringende performance.

Christian Marclay (CH, 1955) experimenteerde in het werk "Telephones" (1995) voor het eerst met het achter elkaar zetten van (ultrakorte) clips uit speelfilms tot een nieuwe (narratieve) sequentie gebaseerd op steeds hetzelfde motief, in dit geval de rol van de telefoon binnen speelfilms. Ze gaan over, worden opgepakt, er wordt gepraat en weer opgehangen. Maar dan opgeknipt in momenten uit 130 films; de ultieme fragmentatie van een gesuggereerd lineair verhaal, waarin ‘de telefoon uiteindelijk de hoofdrol heeft.

Hans Op de Beeck (BE, 1969) maakt sculpturen in grijs, waarmee hij ruimte vullende constellaties maakt. De mise-en-scene denkt hij vaak eerst uit in voorbereidende aquarellen. In "Night Time" (2015) creëert hij met stop motion een stil verhaal, opgebouwd uit een sequentie van zijn aquarellen, een mysterieuze droom. De werelden van Op de Beeck zijn specifiek en generiek tegelijk. Ze appelleren aan een universeel prentenboek aan beelden, die ieder op eigen wijze beleeft.

filmde in "67 Bows" (2008) een groep flamingo's in een dierentuin setting. Ineens klinkt een knal. Alle vogelnekken schieten als op commando tegelijkertijd naar beneden. En weer omhoog. Hetzelfde bij de volgende knal. Tot de nekken zich al spannen zodra de trigger over gaat. En de flamingo's uiteindelijk vrij onbekommerd doorgaan met waar ze mee bezig waren en de hoofdbeweging op de knal opnemen in hun routine. Het bewegen van de nekken zorgt voor een impromptu choreografie en is een ultieme Pavlov reactie.

Tom Pnini (IL, 1981) presenteert in "Ballade to the Double" (2012) over vier schermen verdeeld een onophoudelijk stuk spoor gefilmd in de vier seizoenen. Een archetypisch beeld in de cinema voor tijd en tijdsverloop. Vier keer zien we dezelfde reis, met steeds dezelfde interrupties een meisje spelend langs en op het spoor maar dan gefilmd op vier verschillende momenten. Simultaan, parallel, maar ook ieder in hun eigen tijd, waardoor er een verfijnde interactie tussen moment en herhaling ontstaat.

Martin & Inge Riebeek (NL, 1957, NL, 1964): In Imagine Being There International (2009) werd aan mensen in New York, Sjanghai, Nairobi en Cairo gevraagd om in een paar zinnen hun paradijs te omschrijven. Het gaat om de ontmoeting met de ander, de rijkheid van het beeld en het mooie moment dat heel vluchtig is en helaas altijd te kort. Het werk is bij de start van Kunsthal KAdE aangekocht voor de toenmalige centrale hal.

Marijke van Warmerdam (NL, 1959) plaatste voor "Weather Forecast" (2000) een ouderwetse badkuip in een lege, roodkleurige kamer. Het mist, het regent, de zon schijnt binnen. Het wonderlijke samenspel tussen het serene interieur en weersomstandigheden van buiten eindigt met een epische finale. Een film vol relatieve rust en suspense.

Guido van der Werve (NL, 1977) maakt films die als een 'opus' gezien kunnen worden. Ze hebben allemaal een nummer. In 'Nummer Negen' (2007) staat hij op het exacte punt van de Noordpool en draait gedurende een volle dag tegen de rotatie van de aarde in. Subtitel: 'The day I didn't turn with the world'. Een even simpele als verpletterende ervaring. Van der Werve stond 24 uur in de bittere kou op het geografische 'nulpunt' van de aarde, waarmee de actie niet alleen een uitdaging van 'natuurwetten' was, maar ook een fysieke uithoudingsproef. Het resultaat is een 'timelapse' van 8 minuten en 40 seconden. Geschoold als klassiek pianist schreef de kunstenaar zelf de begeleidende muziek.

Bezoekadres:
Eemplein 77
3812 EA Amersfoort
T 033 422 50 30
Toegang: € 12,50
Museumkaart: gratis
CJP: € 6,-
Studenten: € 6,- (op vertoon van geldige legitimatie)
Tot 18 jaar gratis

Terug naar boven, datum plaatsing bericht: 2 mei 2019


Mei-activiteiten 2019 Spiritueel Cultureel Centrum

Download hier de flyer met de activiteiten in mei.

Terug naar boven, datum plaatsing bericht: 2 mei 2019


Vijvertjes van inkt: de Vensterbank van Jolanda Schouten

Beeldend kunstenaar Jolanda Schouten (1962) toont in De Vensterbank bloemen en planten ontstaan uit vijvertjes van inkt. De cyclus van de seizoenen volgend, schildert ze fragmenten uit een van haar tuinen en blaast ze op tot proporties waar je doorheen kunt dwalen. Haar weelderige tuinlandschappen zijn t/m 26 mei 2019 te zien op de stoep van De Vensterbank, Bergstraat 32 te Amersfoort.

Waar de kijker alleen kan dwalen met behulp van zijn of haar ogen, gaat Schouten zelf tijdens het schilderen letterlijk haar papier op. Het grote formaat dwingt haar in de tekening te stappen. Op handen en voeten werkt ze, omringd door vele vierkante bakjes met aquarelverf en kleine stillevens van bladeren, takken, dennenappels en distels. “Ik gebruik in het schilderen mijn directe omgeving, neem verf en papier mee en aan het werk! Een fijne ontdekking.” Achter de ramen van De Vensterbank slingeren nu hyacint, eucalyptus, bessen en Australische Banksia over het Thaise bamboepapier.

Al ruim tien jaar laat Schouten zich inspireren door de jaarlijks terugkerende cyclus van groei, bloei en verval, letterlijk dichtbij haar huis. Voor haar vormen de aquarellen een bron van communicatie. ‘Veel mensen voelen zich verbonden met dit thema. Zij kijken er allemaal op een andere manier naar en samen maken ze het werk.’ En dat is belangrijk voor Schouten, die naast haar kunstenaarschap ook doceert aan de HKU te Utrecht. ‘Ik ben geen kunstenaar die de hele week in het atelier kan zitten. Ik heb die interactie nodig.'

De Vensterbank van Jolanda Schouten: 10 februari t/m 26 mei 2019
www.devensterbank.nl
Bergstraat 32

Terug naar boven, datum plaatsing bericht: 11 februari 2019


Museum Flehite heropent na renovatie met tentoonstelling Stadsbeelden

Na een renovatie van bijna een jaar opent Museum Flehite weer op de vertrouwde locatie aan de Westsingel in Amersfoort met de tentoonstelling Stadsbeelden. De expositie toont werk van achte hedendaagse kunstenaars: Iwan Baan, Stefan Bleekrode, Frank Halmans, Carlijn Kingma, Uwe Poth, Frank van der Salm, Rob Voerman en Hans Wilschut. Stadsbeelden is vanaf zaterdag 9 februari open voor publiek.

Dat de stad in al zijn facetten ook vandaag de dag een interessant en geliefd thema is voor veel kunstenaars, toont expositie Stadsbeelden. Museum Flehite organiseert deze tentoonstelling over eigentijdse stadskunst parallel aan Maestro Van Wittel in Kunsthal KAdE. Het is de eerste expositie van het museum na een grondige renovatie . In samenwerking met Kunsthal KAdE selecteerde Museum Flehite acht hedendaagse kunstenaars uit Nederland, die ieder op geheel eigen wijze het thema ‘stad’ onderzoeken en vastleggen in tekeningen, schilderijen, foto’s en 3D-objecten.

Iwan Baan
Iwan Baan (Alkmaar, 1975) is één van de meest gevraagde architectuurfotografen van dit moment. Zijn werk kenmerkt zich door een documentaire wijze van fotograferen van de bebouwde omgeving, waarin vooral het gebruik van de gebouwen wordt benadrukt en de omgeving wordt betrokken bij de architectuur. Zijn kenmerkende luchtfoto’s vormen daarbij een belangrijk onderdeel. Naast zijn werk in opdracht voor architecten zoals Rem Koolhaas, Herzog & de Meuron, Diller Scofidio Renfro, Steven Holl, Toyo Ito, SANAA, Zaha Hadid en vele anderen, legt hij zich toe op langlopende documentaire projecten over steden en hoe mensen hun bebouwde omgeving inrichten, van de favela’s in Zuid-Amerika, tot geplande steden als Brasilia en Chandigarh.

Stefan Bleekrode
Stefan Bleekrode (Eindhoven, 1986) is autodidact. De inspiratie voor zijn pentekeningen in inkt en aquarel doet hij op tijdens lange wandelingen door steden in Europa en Noord Amerika. Tijdens deze reizen maakt hij schetsen en aquarellen. Eenmaal thuisgekomen ontstaat een tekening vanuit zijn geheugen. Bleekrode is gefascineerd door wereldsteden als New York, Londen en Rome, maar zijn interesse gaat ook uit naar steden als Groningen of een klein stadje aan de Rivièra. De tekening New York, New York, te zien in Museum Flehite, vat Bleekrode’s fascinatie voor architectuur, stedenbouwkunde, licht en perspectief samen in een panorama van een van 's werelds meest indrukwekkende en iconische metropolen zonder dat het een clichébeeld is geworden.

Frank Halmans
Het werk van Frank Halmans (Heerlen, 1963) speelt zich af in het grensgebied tussen waken en slapen. In het sluimergebied van staren, wegdromen en mijmeren. Het is het gebied waar de rijkdom van de ruimte in het hoofd optimaal benut kan worden. In veel van zijn werken komen alledaagse gebruiksvoorwerpen en onderdelen van de architectuur voor. De functie of de vorm hiervan kan aanleiding zijn tot een overdrijving of betekenisverdraaiing. Soms nemen de voorwerpen zelfs menselijke eigenschappen over en lijken ze bezield te zijn met een eigen wil. Ondanks deze thematiek van het vluchtige en ongrijpbare zijn Halmans’ beelden soms zeer lijfelijk aanwezig. Het zijn dan ook concrete vertrekpunten of plekken. Ze zijn het fysieke beginpunt van een mentale omzwerving.

Carlijn Kingma
Tot in de twintigste eeuw werden maatschappelijke vergezichten regelmatig verbeeld, vaak met architectuur als expressie van idealen, maar in de afgelopen decennia lijkt de productie ervan te zijn stilgevallen. Carlijn Kingma (Zutphen, 1991), cartograaf van denkwerelden, is in dit voorstellingsvacuüm gestapt en heeft de kunst van het vergezicht tot haar praktijk gemaakt. Om verhalen te vertellen over menselijke ambities, sociaal-politieke geschiedenissen en mogelijke toekomstscenario’s gebruikt ze architectuur – waarin ze is afgestudeerd – als medium. De taal van de bouwkunst spreekt tot de verbeelding, waardoor het de metaforische kracht heeft om het verhaal van de mensheid te vertellen en ons denken over de toekomst aan te wakkeren.

Uwe Poth
Reizen is een belangrijk thema in het werk van Uwe Poth (Kiel, 1946). Reizen naar andere landen en culturen, maar ook reizen in de tijd, waardoor dingen vervagen; vervliegen. In zijn schilderijen en tekeningen ontmoet je elementen van toen en nu en is sprake van culturele gelaagdheid. Poth werkt veelal met olieverf op grote doeken, maar gebruikt tijdens het reizen verschillende materialen als uitdrukkingsmiddel, zoals krijt, aquarel, foto en collage.

Frank van der Salm
Frank van der Salm (Delft, 1964) werkt als autonoom kunstenaar (fotografie, video) binnen het stedelijk landschap in de breedste zin van het woord. Hij heeft een divers oeuvre ontwikkeld met de focus op globalisering, de druk van politiek en economie op de hedendaagse metropool en haar complexe realiteit, die voor een steeds groter deel uit beelden bestaat. Het spanningsveld tussen het fotowerk en het afgebeelde is aanleiding geweest voor diverse projecten met o.a. MVRDV, Herzog & de Meuron en O.M.A, terwijl zijn recente werk reflecteert op genoemde dualistische positie van het medium, onze manier van communiceren en haar digitale ontwikkelingen. Het werk van Van der Salm wordt wereldwijd tentoongesteld in galeries en musea, waaronder de Biënnale van Venetië (2001) en het Rijksmuseum (2014) en is vertegenwoordigt in belangrijke collecties, waaronder die van het Stedelijk Museum Amsterdam.

Rob Voerman
Binnen het werk van Rob Voerman (Deventer, 1966) speelt architectuur een prominente rol. Zijn werk bestaat uit grafiek, sculptuur, schilderkunst, fotografie en installatiekunst. Zijn installaties maakt Voerman op vele plekken in de wereld en thema’s zijn o.a. ecologie en stedenbouw met vaak een sterke relatie tot de lokale context. Voerman's werk maak deel uit van vele kunstcollecties waaronder MoMA, Hammer Museum en het Stedelijk Museum Amsterdam.

Hans Wilschut
Hans Wilschut (Ridderkerk, 1966) richt zich op de stad als architectonische en sociale ruimte en het spanningsveld daartussen. Hij behandelt daarbinnen thema’s als globalisering, migratie, urbanisatie en wereldeconomie. In Museum Flehite toont Wilschut recente monumentale werken die hij maakte in de metropool São Paolo. In Kunsthal KAdE, ook in Amersfoort, zijn tevens fotowerken van hem te zien gemaakt in Italië naar aanleiding van de zeventiende -eeuwse schilderijen van Caspar van Wittel.

Tentoonstelling Stadsbeelden is te zien t/m 19 mei 2019.

Terug naar boven, datum plaatsing bericht: 29 januari 2019


Johan leeft in de Oldenbarneveltlaan

Onlangs hebben de bewoners van de Johan van Oldenbarneveltlaan het startschot gegeven voor hun herdenkingsjaar 2019. Gedurende dit jaar zullen zij op een aantal momenten de naamgever van hun laan herdenken en zijn leven vieren. De bewoners van de Mauritslaan worden hierbij ook uitgenodigd. Het plan is o.a. om met een kunstproject de hele stad te laten zien dat Johan leeft, ook in de Johan van Oldenbarneveltlaan!

Lees meer in de nieuwsbrief van het Mondriaanhuis.

Terug naar boven, datum plaatsing bericht: 18 januari 2019


Breicafé Amersfoort in café Lobbes

Hou je van breien of haken en lijkt het je gezellig om dit in een groep te doen? Dan ben je elke woensdagavond van harte welkom bij Breicafé Amersfoort! Deelname is gratis, je hoeft alleen je eigen drankjes te betalen. Inloop is vanaf 20 uur bij café Lobbes, Hof 10, aan de grote leestafel.

Voor meer informatie zie:
http://www.stitchnbitch.nl/nl/groepen_amersfoort.htm en op de facebookgroep "Breicafé Amersfoort". Hopelijk tot dan!

Terug naar boven, datum plaatsing bericht: 17 december 2018


Buurtkamer Binnenstad, Appelmarkt 9 achter

De buurtkamer is te bereiken via de steeg tussen de Appelmarkt nr. 9 en 10, open elke woensdag van 10.00 tot 15.00 uur. Het poortje staat dab open. De buurtkamer Binnenstad wordt gerund door vrijwilligers en is mede mogelijk gemaakt door Zorgresidence Het Seminarie en Indebuurt033. De buurtkamer is opgezet voor bewoners (senioren) in de oude stadskern van Amersfoort. Welkom voor kopje koffie, thee, een kop soep, een babbeltje of een spelletje of wat dan ook. Telefoon: 033 33 202 33.

Terug naar boven, datum plaatsing bericht: 12 november 2018


Activiteiten in Zorgresidence Het Seminarie, Muurhuizen 102

Buurtkamer: Iedere donderdagmiddag van 14.00-17.00 uur
Senioren die gezelligheid buitenshuis zoeken, kunnen terecht in de “De Buurtkamer”. Voor oudere binnenstadbewoners met een klein netwerk, mensen met lichte geheugenproblemen en voor mensen met een beperkte mobiliteit is er iedere donderdagmiddag plek in De Buurtkamer in de Muurhuizen. Toegang, koffie en thee zijn gratis. U kunt zich aanmelden door te mailen naar kantoor@hetseminarie.nl

Buurtdiner: Iedere donderdagavond vanaf 17.30 uur
Elke donderdagavond verzorgt de kok van Het Seminarie een warme maaltijd voor senioren uit de buurt. Een leuk moment om elkaar te ontmoeten en gezellig bij te praten onder genot van een hapje en een drankje.
Kosten € 7,50 per persoon, consumpties en wijn € 1,50 per glas. U kunt zich aanmelden door te mailen naar kantoor@hetseminarie.nl

Thee-Matinee: Iedere vierde zondag van de maand, van 15.00 tot 16.30 uur
Iedere vierde zondag van de maand kunt u genieten van een muzikaal optreden in de kapel van Het Seminarie onder het genot van zelfgemaakte lekkernijen en verse thee.

Terug naar boven, datum plaatsing bericht: 19 maart 2018


Overlast van graffiti in de binnenstad

De graffiti-overlast in de binnenstad is gelukkig beperkt. Dat is wel eens anders geweest. Een aantal jaren geleden heeft de gemeente Amersfoort de graffiti in de binnenstad nauwkeurig laten vaststellen. Het gaat dan om het gebied wat begrensd wordt door de Stadsring, Singelbeek en Plantsoen Noord.
Op 210 panden van de 1150 panden zat toen ruim 500 m² graffiti. De gemeente heeft destijds een grote schoonmaakactie uitgevoerd. De pandeigenaren van de 210 panden zijn benaderd en de meeste eigenaren hebben de gemeente toestemming gegeven graffiti van hun panden te verwijderen. Deze service van de gemeente is begonnen in de jaren tachtig. Zo wordt het beschermde stadsgezicht van de binnenstad zo schoon mogelijk gehouden in het belang van bewoners en ondernemers en ter bevordering van het toerisme.

Werkwijze verwijderen graffiti
Elke maandagochtend rijdt de schoonmaakbus van Eemfors de binnenstad in om te reinigen. Eerst gaan zij aan de slag in de winkelstraten en de pleinen. Vervolgens worden de klachten afgehandeld van de meldingen die bij het Meldpunt Woonomgeving zijn binnengekomen. Alleen de panden waarvan de gemeente toestemming van de eigenaar heeft, worden schoongemaakt. Niet alle (huidige) pandeigenaren zijn bekend met deze service van de gemeente en daarom is het goed dit weer eens onder de aandacht te brengen.

Meld graffiti bij de gemeente!
Het gebied waarbinnen de gemeente Amersfoort de graffiti verwijdert ligt binnen de 1ste grachtengordel: Weversingel,`t Zand, Westsingel en Zuidsingel. Ook de toegangsstraten naar dit gebied toe worden meegenomen, bijvoorbeeld: de Kamp, Bloemendalsestraat, Andriesstraat, Molenstraat, Grote en Kleine Spui, Kleine Haag, Arnhemsestraat en Utrechtsestraat.

Is er op uw pand binnen dit gebied graffiti aangebracht? Dan verwijdert de gemeente Amersfoort dit kosteloos voor u. U kunt dit melden bij het Meldpunt Woonomgeving van de gemeente Amersfoort. Is het de eerste keer dat u graffiti meldt, dan zal u gevraagd worden een verklaring te ondertekeningen waarin u de gemeente toestemming verleent om te verwijderen en de gemeente vrijwaart van eventuele gevolgschade. Is de verklaring eenmaal getekend, dan wordt u pand, als dit op de route ligt, automatisch meegenomen. Als dit niet het geval is, kunt u de bekladding doorgeven bij het Meldpunt Woonomgeving.
U kunt het Meldpunt Woonomgeving bereiken via telefoonnummer 14 033. Ook kunt u online uw melding doorgeven op www.amersfoort.nl/meldpunt.

Terug naar boven, datum plaatsing bericht: 21 december 2012, laatste wijziging 17 april 2015


Klik hier om terug te gaan naar de startpagina.